Volvo FH16 вече е с нов и по-мощен двигател D17
Продължителното шофиране при високи скорости с тежки товари може да бъде предизвикателство – но не и с новия 17-литров двигател Евро 6 на Volvo, задвижващ FH16.
Разработен да изпълни най-взискателните транспортни задачи, новият двигател се предлага с три нива на мощност; 600 к.с., 700 к.с. и 780 к.с. Нивата на въртящ момент са увеличени до 3000 Нм, 3400 Нм и 3800 НМ в топ версията. По-високите нива на мощност и въртящ момент се изразяват в по-бързата реакция на двигателя, по-добрата управляемост на камиона, допримасяйки за максимална производителност и подобрена горивна ефективност.
„Щастлив съм да представя нашия нов двигател. Той наистина е шедьовър и е резултат от инженерна работа от световна класа. Версията 780 е най-мощният двигател в индустрията. Когато изкачвате стръмни наклони по пътища с максимално натоваремо ремарке, не бихте искали да се окажете с недостатъчен въртящ момент и мощност. Ето защо ние съсредоточихме всичките си усилия, за да направим двигателя D17 много мощен, надежден и високо производителен. За нашите клиенти това се изразява в по-бързото приключване на работните задачи с подобрена горивна ефективност“, казва Маркос Вайнгартнер, продуктов мениджър във Volvo Trucks.
Двигателят D17 е оборудван с един ефективен турбокомпресор, който повишава оперативността на двигателя и улеснява работата на водача при шофиране. Иновативният патентован дизайн с вълнообразно бутало на Volvo, оптимизира горивния цикъл и намалява емисиите. Новата система за впръскване осигурява максимална икономия на гориво, а повишеното пиково налягане в цилиндрите позволява постигането на по-висока мощност.
Спирачната мощност на двигателя в целия диапазон на скорости е значително подобрена заради изключителната му адаптивност. Бързото превключване на предавките води до по-малко износване на спирачните накладки и дисковите спирачки, като същевременно дава повече ефективност и безопасност при спускане по наклон.
Сертифициран за работа с биогорива
Новият двигател D17 е сертифициран да работи с HVO (хидротретирано растително масло) във всички нива на мощност. Версията от 700 к.с. е сертифицирана да работи и със 100% биодизел (B100). Скоростната кутия е ъпгрейтвана, за да поеме до 3800 НМ въртящ момент, а вътрешната ефективност на трансмисиите е допълнително подобрена при версиите с 3000 Нм и 3400 Нм.
„Уверен съм, че клиентите ни и шофьорите ще оценят повишената спирачна мощност на двигателя, както и способността му да работи с HVO и биодизел. D17 е невероятен двигател за нашия страхотен камион. Всички наши клиенти, които разчитат на Volvo FH16 в ежедневната си работа, сега ще имат още по-мощна машина, която да им помага,” казва Маркос Вайнгартнер.
Стартът на продажбите на Volvo FH16 с новия двигател D17 ще бъде в средата на 2024 г. Началото на производството му в тази конфигурация се очаква през втората половина на 2024 г. Новият двигател ще се предлага за изцяло новото Volvo FH16 Aero и нв ай-новата версия на Volvo FH16.
Източник: kamioni.bg