PEUGEOT празнува 20 години виртуална реалност
Още през 2004 г. PEUGEOT започна да използва инструменти за виртуална реалност в процеса на разработка на новите си модели с най-съвременните технологии, разположени в пространство с площ от 500 m2 в сърцето на ADN (Automotive Design Network), дизайнерският център на STELLANTIS във Велизи, близо до Париж.
Матиас ХОСАН, директор дизайн PEUGEOT: „Тенденциите в дизайна преживяха невероятна трансформация през десетилетията и в последните 20 години виртуалната реалност се превърна в основен инструмент за нашите екипи. Той ни позволява да изследваме много по-креативни пътища за по-кратък период от време и е чудесен партньор в етапа на създаването.“
2004 г., годината, в която дизайнерският център отвори врати, се роди и CAVE 1, основният инструмент за виртуална реалност, използван от PEUGEOT. Завладяваща стая, съставена от 5 проектора с разделителна способност 1280 x 1024 пиксела в комбинация с пет фиксирани екрана с размери 2,90 x 2,32 m. Комплектът образува куб с изображения, проектирани на всяка от стените. Това създава завладяваща 3D среда за потребителя, където превозни средства или компоненти в пълен размер могат да бъдат представени по реалистичен начин.
CAVE 1 предоставя допълнителен инструмент за проектиране, преди да бъде даден живот на физическите модели, изследвайки ергономията и производствените процеси. Това улеснява разбирането на проектите, както и тяхното споделяне между различни екипи, което позволява по-бързо внедряване и нови възможности за бързи промени.
Заедно с CAVE 1, бе представена и Holobench – маса за виртуална реалност, съставена от два екрана, свързващи реалния свят с виртуалната реалност, възползвайки се от технология за обратна връзка с докосване. Това осигурява различно измерение за потребителя, с възможност за разглеждане на определени части от дигиталния модел и симулации със сглобяване и разглобяване.
През 2015 г. PEUGEOT премина на следващото ниво с достъп до нова разработка във виртуална среда: CAVE 2. Тази стая за виртуална реалност все още се намира в сърцето на ADN и много от марките на STELLANTIS се възползват от нея. Шест 4K проектора (4096 x 2160 пиксела) проектират изображения върху 5 стенни екрана с ширина 4,50 m, височина 2,37 m.
CAVE 2 предоставя безпрецедентна изчислителна мощност благодарение на 30 компютъра, включващи 70 графични карти. Тази мощност на обработка позволява работа по специфични детайли на външния и вътрешния дизайн, като облицовка и цветови комбинации.
От 2004 г. виртуалната реалност се използва в дизайна на всички нови модели на PEUGEOT. Това позволява бърза оценка, модификация и валидиране на различни елементи от всеки проект преди преминаване към физически прототипи, които следователно се произвеждат в по-малки количества. Това води до спестяване на ресурси и време за марките на STELLANTIS от над 3 милиона евро. Не само превозни средства са тествани в CAVE 2, щандовете на моторното изложение и дори скулптурата на лъва PEUGEOT са преминали през тези 5 стени.
CAVE 2 е видял над 3000 проекта през последните 10 години, включително един от най-новите проекти на PEUGEOT: кормилното управление Hypersquare. Той е представен и тестван от различни екипи, включително дизайн, маркетинг и продуктови специалисти допринасяйки за неговото развитие.
Inception Concept въплъщава оптимистичната визия на PEUGEOT за електрическото бъдеще напревозни средства с котешки революционен дизайн, включващ ново поколение i Cockpit. Интериора интегрира най-новото кормилно управление Hypersquare, което трансформира изживяването и удоволствието от шофирането, като заменя традиционния воланс цифрово електрическо управление.
PEUGEOT ще представи на френската публика за първи път концепцията Inception и нейното кормилно управление Hypersquare на изложението VivaTech, което ще се проведе от 22 до 25 май 2024 г. в Париж.
PEUGEOT възнамерява да остане лидер във виртуалната реалност и да се възползва от всички възможности, предлагани от тази технология, да създава иновации и да разширява границите на възможното. В развойния център се помещава и XR Lab, част от техническия отдел на STELLANTIS.
Стефан МАСФРАНД, ръководител на иновациите във виртуалната реалност (технически отдел): „XR Lab е нашата изследователска лаборатория, където разработваме авангардни технологии във виртуална и разширена реалност, оценявайки както хардуерни, така и софтуерни решения. Това подобрява нашата инженерна ефективност и ни дава възможност да бъдем пионери в иновативните начини за представяне на нови продукти.“
Благодарение на виртуалната реалност и изкуствения интелект, виртуалните светове ще играят основна роля в бъдещето на PEUGEOT, обслужвайки нуждите на клиентите.
Източник: kamioni.bg