Германските търговци искат малките автомобили за работа да не плащат пътни такси
Германските търговци на дребно призовават правителството да предприеме решителни действия, като освободи от пътни такси малките автомобили за работа. Според тях мярката ще подкрепи затруднената индустрия за автомобилни превози, която предупреждава, че проблемите й излагат на риск доставките на стоки.
Призивът идва от представители на индустрията, включително Германската асоциация на търговците на дребно (HDE), които се срещнаха с министъра на транспорта Фолкер Висинг. В резултат на срещата беше сформирана комисия за разработване на решения за стабилизиране на сектора.
Управляващият директор на HDE Стефан Гент подчерта решаващата роля на пътната логистика за поддържането на запасите по рафтовете в магазините по цялата страна.
„Добрите пътища, транспортният капацитет и шофьорите са от съществено значение за снабдяването на търговските обекти и магазините“, подчерта той. „Както транспортната индустрия, така и автопарковете на търговците на дребно се намират в преломен момент.“
Нарастващите разходи, разпадащата се инфраструктура и неадекватната подкрепа за прехода към по-чисти горива са големи предизвикателства, предупреди HDE.
Неотдавнашните увеличения на таксите за тежкотоварни автомобили и на цените на CO2 само изострят проблема, като правят пътния транспорт по-скъп, без да предлагат жизнеспособни алтернативи.
Гент очерта двупосочен подход за справяне с кризата. Необходими са незабавни мерки, като отстъпки за биогорива и освобождаване от такси за малки автомобили за работа, за да се облекчи натискът върху бранша.
Но според Гент, дългосрочните решения също трябва да бъдат приоритетни, с акцент върху насърчаването на електрическите камиони и изграждането на инфраструктура за зареждане с водород.
„Икономическата експлоатация на тези превозни средства в момента е немислима поради високите инвестиционни разходи“, обясни Гент.
Той подчерта необходимостта новата Комисия да предлага конкретни решения, а не само да използва реторика.
„Очакваме работата на Комисията да бъде ползотворен опит на Министерството на транспорта да се справи с предизвикателствата, стоящи пред автомобилния товарен транспорт“, каза той. „Да разчитаме само на железопътния транспорт, независимо от неговата привлекателност за политиците, няма да е достатъчно, за да се гарантира адекватно снабдяване в цяла Германия.“
Источник: kamioni.bg