22.07.2024

Бавария и Южен Тирол осъждат забраната за нощно движение на камиони в Тирол

Министърът на транспорта на Бавария Кристиан Бернрайтер призовава Тирол „най-накрая да се върне на масата за преговори“ и да преразгледа забраната, заявявайки, че „ дигиталното управление на трафика под формата на слот система може да успее само ако Тирол най-накрая преразгледа забраната за движение на камиони през нощта.

Министърът на мобилността на Южен Тирол, Даниел Алфридер, също изтъква, че преговорите са в застой, подчертавайки значението на „регионалната солидарност“ при справянето с транзитните предизвикателства. Той разкритикува Тирол за липсата на комуникация и прозрачност по отношение на инфраструктурните проекти.

„За съжаление научаваме за текущите планове и ефекта от тях само от вестници и трети страни“, е цитиран той от dpa.

И двата региона изразяват своя ангажимент за продължаване на сътрудничеството по инициативи за дигитално управление на трафика, въпреки че призовават Тирол да преразгледа позицията си относно забраната за нощно шофиране и да подобри практиките си за споделяне на информация.

Проходът Бренер, жизненоважен транзитен маршрут през Алпите, е дългогодишен източник на спорове, с опасенията относно задръстванията, замърсяването и въздействието върху местните общности. Продължаващите ремонти на моста Луег, ключов участък от магистралата, допълнително влошиха ситуацията.

Европейската комисия споделя загрижеността си относно забраните за камиони в Тирол

Последното развитие на спора относно транзитните ограничения на Австрия през прохода Бренер ескалира на 16 май, когато Европейската комисия (ЕК) застана на страната на Италия, като заключи, че определени австрийски мерки възпрепятстват свободното движение на стоки в рамките на ЕС.

Това решение следва официалното искане на Италия през февруари 2024 г. за започване на процедура за нарушение срещу Австрия. Италианският министър на инфраструктурата и транспорта Матео Салвини изтъкна отрицателното въздействие на едностранните забрани на Австрия върху трафика, замърсяването и лоялната конкуренция в рамките на ЕС.

Решението на ЕК е насочено конкретно към забраната за нощно шофиране в Австрия, секторната забрана за шофиране за определени стоки, зимната забрана в събота и контролирането на тежкотоварния трафик, влизащ в магистралите A12 и A13. Макар да признава опасенията на Австрия за околната среда, ЕК сметна мерките за непропорционални и лишени от съгласуваност.

Сега Италия има възможност да отнесе случая до Съда на ЕС, въпреки че все още е възможно компромисно решение.

 

Източник: kamioni.bg